Cum schimb butucul Usa intrare

Butuc usa Constanta
Voi explica in cativa pasi Cum puteti schimba butucul unei usi.
 Butucul (sau cilindru) este fixat intr-un singur surub, valabil pentru toate usile, insa pentru a reusi sa-l scoateti, in functie tipul de usa, trebuie sa desfaceti manerele sau aparatorile.In cazul usilor metalice cu inchideri suplimentare -in mai multe directii -, inlocuirea butucului, este posibila doar daca desfaceti atat manerele cat si  aparatoarea - masca butucului.
Cum se schimba butucul la o usa
Aveti nevoie de cheia usii,  in cazul de fata am folosit o bormasina  dar la fel de bine puteti sa desfaceti suruburile cu o surubelnita dreapta sau stea. In cea de-a doua poza se poate observa zona unde este surubul de fixare al butucului.
Desfaceti surubul ce fixeaza butucul in broasca  apoi manerele si aparatoarea. 
Atentie* Scoateti manerele cu grija - in cazul usilor ce se pot incuia radicand manerul, dormaxul (tija care face legatura intre maner si broasca ) este prevazut pe fiecare parte cu un arc pe care va sfatuiesc sa nu-l pierdeti. Dupa ce ati dat demontat manerele si aparatoarea, introduceti cheia in butuc, rotiti 10 - 15 grade si trageti de cheie pana cand butucul va iesi din usa. 
                                                                                                                                      

Schimbarea butucului unei usi este o operatie foarte simpla si pe care o poate face oricine. Atentie* Nu cumparati  un alt butuc la intamplare. Ce butuc de usa sa cumpar? Indiferent de producator si de calitatea acestora, butucii respecta un standard - au aceiasi forma insa  nu sunt egali ca lungime. Tocmai din acest motiv recomand, pentru mai multa siguranta si daca se poate, sa mergeti la magazin cu vechiul butuc pentru a fi siguri ca cel nou va avea aceleasi dimensuni. Asa cum se poate vedea din ultimile doua poze, nu doar lungimea butucului este importanta ci si distanta la care este dispusa limba butucului. ceea ce,  in cazul in care diferentele sunt mai mari de 5 mm, poate conduce la imposibilitatea fixarii aparatorilor
cum  masor butucul la o usa

Inlocuiesc cilindrii de usa

E bine sa stiti ca butucul  este cel mai vulnerabil punct al unei usi. Peste 90% din intrarile prin efractie se petrec prin  fortarea butucilor. Un butuc cu protectie anticopiere,  antigaurire, antirupere va poate oferi un grad de siguranta mult mai radicat decat un butuc no-name din alama. Acesti butuci se vand insotiti de garantie  iar cheile sunt protejate impotriva multiplicarii de un card ce contine codul de copiere si confera dreptul de-a autoriza duplicarea in centrele autorizate. Mul-T-Lock, Cisa, Mauer, Ikon, Assa  Abloy sunt cativa dintre producatorii de top


Daca sunt intrebari, nelamuriri, lasa-mi un mesaj si voi raspunde in cel mai scurt timp
Pentru solicitari inlocuiri butuci/cilindrii - yale/broaste
Contact 0726017877 0756659638

45 comentarii :

  1. Buna seara. As dori sa stiu daca se pot schimba sau pot schimba manerul usii de la intrare pentru ca am un joc la el ca si cum s-ar desprinde, nu stiu exact daca se poate repara sau de la ce este jocul, usa se inchide pe exterior ridicand manerul, se mai poate repara manerul ca sa dispar jocul fata/spate?

    ReplyDelete
  2. Toate usile prevazute cu acest sistem de inchidere, dupa un timp mai scurt sau mai lung de folosinta, ajung sa aiba problema manerului lasat ( nu mai sta in pozita orizontala) sau care joaca. In foarte multe cazuri, manerul este turnat odata cu shieldul ( aparatoarea) si nu se poate separa de aceasta decat daca este rupt. In interiorul manerului( se poate vedea daca-l desfaceti) exista o cama cu o siguranta. Ambele sunt slabite odata cu trecerea timpului si nu isi mai fac cursa la fel ca atunci cand sunt noi.Probabil ca se mai gasesc cateva pers. care s-ar incumeta sa "repare" ( ateliere de mecanica fina) insa parerea mea este ca veti cheltui timp si bani fara un rezultat satisfacator. Recomandarea mea este sa le schimbati, iar atunci cand o faceti, luati cu d-voastra manerele vechi ptr comparatie.

    ReplyDelete
  3. as putea cumva sa fac sa schimb un butuc de la o usa metalica dar la care nu am chei??? as dorii daca se poate un raspuns la dresa de email xcrocu_1987@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. Se poate schimba butucul unei usi fara ajutorul cheii ?

    ReplyDelete
  5. Am intalnit butuci ce au iesit din broasca fara cheie, insa, asemenea cazuri sunt rare. Un butuc normal, in stare buna de functionare, nu poate fi scos din broasca decat prin rotirea acestuia.

    ReplyDelete
  6. Pot gasi un butuc bun si cu grad ridicat de siguranta in Constanta ? un loc anume , sau o marca recomandata de d-voastra ?

    ReplyDelete
  7. Gasiti in centrele de duplicat chei: Tomis 3, Poporului, Kaufland, etc, ca marci Mult-T-Lock, Cisa, Mauer. Pret intre 200 - 400 lei. Va recomand sa mergeti cu butucul vechi (ptr comparare dimensiuni/cama)

    ReplyDelete
  8. Buna ziua am pus si eu un butuc nou, dar vad ca acum cand introduc cheia de vreau sa inchhid parca un pic agata, adica merge mai greu si la deschis si la inchis. Ce ma sfatuiti sa fac. Va multumesc anticipat

    ReplyDelete
  9. vad doua posibile cauze: aparatorile butucului sunt stranse prea tare sau cama butucului nu este compatibila cu tipul de broasca. Daca aveti broasca Kale, cumparati butuc Kale. Valabil si ptr alti producatori - Yale - Urbis, etc. Incercacti sa desfacecti un pic aparatorile, vedetidaca asa merge fara sa agate.

    ReplyDelete
  10. Buna ziua,
    mi s-a desprins astazi manerul de pe exteriorul usii de la intrare in casa. Juca de foarte mult timp. Cum il prind inapoi? Sau pot sa-l mai prin inapoi? Nu are sild, iar cele doua suruburi ca s/au smuls din usa sunt protejate si nu pot sa desfac mecanismul ca sa le infiletez. Nici macar nu-mi dau seama daca mecanismul poate fi desfacut (din fabricatie) ca sa am acces la capul surubului si sa-l reinfiletez. Un sfat ar fi binevenit. MUltumesc

    ReplyDelete
  11. prin rotire, desfaceti capacul ornament si veti avea acces la holsuruburi

    ReplyDelete
  12. Multumesc. Rezolvat

    ReplyDelete
  13. salut Radu !...eu mi/am luat un butuc, l am montat dar merge doar sa inchid usa,sa deschid nu merge...unde e greseala ? trebuie ceva schimbat la broasca ?

    ReplyDelete
  14. Salut! E o situatie destul de ciudata: merge sa inchizi dar nu mai poti descuia.. Slabeste putin surubul de prindere si vezi daca functioneaza normal. Chiar si asa, surubul de fixare trebuie strans ferm, ori acest surub e mai lung decat trebuie. Mai exista posibilitatea ca butucul, cama acestuia, sa nu fie compatibila cu broasca.Nu stiu ce butuc ai achizitionat, ce marca e , atat butucul cat si broasca. Te sfatuiesc sa incerci cu un alt tip de butuc, sau sa mai pilesti din grosimea camei.Lasa-mi un mesaj cu marca broastei

    ReplyDelete
  15. Am si eu nevoie de ajutor in scoaterea unui butuc de la o usa PortaDoors. Pe o interior e prevazuta cu clanta, pe exterior e doar un maner. Am desfacut surubul de pe lateral din dreptul butucului, am rotit de cheie, am reusit sa deplasez butucul, dar cand sa iasa, ghinion. Am reusit sa-l duc si spre exterior, si spre interior pana aproape de punctul sa iasa si ceva pare ca il tine acolo. Nu este clema aceea micuta, ea e deja iesita. E vreo smecherie ce imi scapa mie la acest sistem de inchidere? Multumesc!

    ReplyDelete
  16. E una din situatiile in care regret ca in commenturile de pe blog nu toata lumea poate posta si poze. Mi-ar fi ajutat sa va dau un raspuns mai bun. Daca butucul a iesit aproape de tot..destul de ciudat. Nu m-am intalnit cu situatia asta decat atunci cand incercam sa scot butucul fara sa tin cheia tot timpul rotita intr-un unghi in care cama sa nu depaseasca corpul butucului astfel ca dupa ce reuseam sa trec cama de corpul broastei, daca scoteam cheia inainte sa extrag total butucul, aceasta (cama) agata ori in aparatori, ori in usa.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Multumesc de raspuns, voi incerca cu putina forta, sa bat vreun lemn, sa vad daca da semne ca iese butucul.

    ReplyDelete
  19. Am reusit! A trebuit sa "zgudui" un pic cilindrul. Initial mi-a fost teama sa nu stric ceva, dar l-am miscat usor sus-jos, stanga-dreapta si a iesit.

    ReplyDelete
  20. Bine ca s-a terninat cu bine:)

    ReplyDelete
  21. am o problema cu butucul de jos. mai intai nu mai mergea inchis de doua ori iar dupa un timp nu mai merge delooc. inchid usa doar din iala de sus. trebuie schimbat butucul sau il pot repara. usa se inchidea in dreptul ialei si sus si jos. nu stiu ce siistem are. as avea nevie de un sfat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probabil ca nu butucul e de vina ci broasca. Puteti verifica. Soateti butucul din broasca si verificati daca se invarte. Eu zic ca da. Intuiesc ca aveti o usa cu inchideri suplimentare, in tandem. Una din aceste inchideri e blocata, sau, mai e o posibilitate - Incercati mai intai cu usa in gol/ neinchisa, daca asa merge de doua ori si in toc nu, va trebui sa ploizati golul din toc

      Delete
  22. Ati incercat si cu usa in gol - neinchisa in toc? Uneori bolturile freaca de toc si din aceasta cauza nu se mai poate incuia. In caz ca nu asta e pb. va recomand sa inlocuiti butucul. Ati mai putea incerca sa piliti cama butucului insa nu e o solutie prea sanatoasa, indeosebi pe termen lung.

    ReplyDelete
  23. Buna seara ce firma producătoare de yale recomandati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca va referiti la butuc, aici avem o gama variata. Butuci comerciali, se gasesc la marile magazine de bricolaj Dedeman, Leroy, etc, In general acesti cilindrii nu au elemente de securitate, si butucii profesionali: tratati impotriva gauririi, protejati impotriva ruperii, chei patentate(nu se pot multiplica decat in centre autorizate) au un grad radica de securitate impotriva deschiderii cu mijlocace specifice hotilor: speracle, lishi, etc.
      Unii numesc Yala si se refera la butuc/cilindru. Altii fac referire la Yala ca fiind broasca. In cazul broastelor, in general, pe o usa, acolo unde se doreste inlocuirea ei, trebuie avut in vedere in primul rand dimensiunile: interax - distanta dintre maner si butuc, marimea casetei, mai sunt si broaste cu tije si ciocuri, ceea ce conditioneaza , astfel ca, intr o mare proportie, trebuie folosita aceeasi marca,

      Delete
  24. Buna ziua daca sa rupt surubul de prindere iala jos cum o mai pot scoate sa o schimb ?

    ReplyDelete
  25. Buna ziua daca sa rupt surubul de prindere iala jos cum o mai pot scoate sa o schimb ?

    ReplyDelete
  26. Trebuie sa gauriti sau sa rupeti butucul

    ReplyDelete
  27. Buna ziua, am un butuc marca may care nu merge si as vrea sa l schimb , ce butuc imi recomandati ?

    ReplyDelete
  28. Cum scot manerul la o usa beyler
    ?

    ReplyDelete
  29. prin desfiletare se scoate capacul ornament ce mascheaza holsuruburile cu care manerul e prins de usa. Mai e necesar un imbus de 3 cu care desfaceti surubul de sub maner ce tine patratul dintre manere

    ReplyDelete
  30. Buna ziua,
    Am o problema la o usa metalica. Pe interior se deschide si inchide foarte bine (chiar si cu usa in gol). Pe exterior intampin dificultati la inchidere, La deschidere merge foarte bine. La inchiderea din exterior trebuie sa incerc cheia de cateva ori pana "dintii" se prind in tocul usii.
    Ce ar putea fi? Butucul?
    Va multumesc!
    Adi

    ReplyDelete
  31. Broastele care creeaza cele mai mari probleme, cele mai multe usi blocate, sunt urmatoarele> ITO, Hok, Daf, Beyler. E posibil sa aveti una din broastele enumerate mai sus. Aceste broaste nu functioneaza cu orice fel de butuc, de cele mai multe ori cheia se poticneste, agata, cam ceea ce vi se intampla si dvstra. Ca sa eliminati orice dubiu, scoateti butucul si verificati-l in gol. Daca se roteste fara probleme, posibil ca butucul sa nu fie compatibil cu broasca, sau, sa fie nevoie sa piliti locasul din tocul usii, unde intra bolturile.

    ReplyDelete
  32. Buna ziua, am incerat sa schimb butucul de la usa dar Surubul e intepenit tot incercand sa-l deschid am strcat capul surubului sa rotunjit deci nu mai merge cu surubelnita ! Ce pot face?

    ReplyDelete
  33. Bună ziua am și eu o antrebare pe interior ușa se anchuie dar pe axterior întra cheia dar nu se anvarteste an butuc ce tr sa fac

    ReplyDelete
  34. Buna ziua cum pot schimba butucul fara cheie se pare ca le-am pierdut

    ReplyDelete
  35. Nu pot scoate butucul. Parca e sudat. Mentionez ca am scos surubul am pozitionet cheia dar nu misca. Ce ma sfatuiti?

    ReplyDelete
  36. N-am mai intrat de ceva timp pe aici, imi cer scuze. Voi raspunde pe rand, poate , pe viitor, va fii de folos celor ce ajung aici.
    "Buna ziua, am incerat sa schimb butucul de la usa dar Surubul e intepenit tot incercand sa-l deschid am strcat capul surubului sa rotunjit deci nu mai merge cu surubelnita ! Ce pot face?
    - Puteti sa crestati surubul cu un flex, cat sa intre o surubelnita dreapta,
    - 2 rupt butucul, ptr asta o sa aveti nevoie de un mox/ cheie franceza
    Bună ziua am și eu o antrebare pe interior ușa se anchuie dar pe axterior întra cheia dar nu se anvarteste an butuc ce tr sa fac
    - In astfel de cazuri, de obicei, trebuie sa polizati umerii cheii, posibil ca din cauza acestor" umeri" cheia sa nu intre complet in butuc. Scoateti butucul si verificati, daca nici cu el scos nu merge, butucul e defect
    "Buna ziua cum pot schimba butucul fara cheie se pare ca le-am pierdut"
    -RUPT SAU Gaurit pana la cama, apoi rasuciti-l cu o surubelnita dreapta
    "Nu pot scoate butucul. Parca e sudat. Mentionez ca am scos surubul am pozitionet cheia dar nu misca. Ce ma sfatuiti"
    SE un altfel de sisitem. Surubul pe care l-ati scos trebuie bagat laloc insa, atentie, nu l infiletati, potriviti-l pe canal si impingeti de el, o sa simtiti la mana un mic recul, intoarceti cheia 10 15 grade cand faceti aceasta operatie si o sa iasa

    ReplyDelete
  37. Se pare ca e un altfel de sisitem. Surubul pe care l-ati scos, trebuie bagat la loc insa, atentie, nu l infiletati, potriviti-l pe canal si impingeti de el, o sa simtiti la mana un mic recul, intoarceti cheia 10, 15 grade cand faceti aceasta operatie si o sa iasa

    ReplyDelete
  38. Buna ziua!
    Am schimbat butucul la usa si prin interior merge sa descui, dar la exterior se blocheaza. Prin exterior pot sa incui fara probleme, dar sa descui agata si ramane usa blocata.
    Ar trebui sa schimb butucul?
    Multumesc frumos!

    ReplyDelete
  39. Buna ziua! Incercati sa scoateti protectiile de la butuc. E posibil ca pastila care se invarte odata cu cheia sa blocheze rotirea cheii

    ReplyDelete
  40. Am schimbat cilindrul vechi VF 30X30 la o usa metalica mai veche cu unul YALE 30X30 dar se pare ca exista o diferenta milimetrica in pozitionarea limbii asa ca dupa ce deschid la 2 ture + jumatate pt actionarea clantei agata la intoarcere si trebuie miscat/fortat ca sa o ia. Pot sa pilesc limba? cau care ar fi solutia. Multu.

    ReplyDelete
  41. Verofer, fata de yale, are cama mai rotunjita. Probabil din cauza asta nu functioneaza la fel de bine. Ramaneti pe verofer sau polizati, desi e mai dificil, cama cilindrului

    ReplyDelete
  42. Buna ziua! Nu stiu cum s-a intamplat, dar butucul meu a ramas blocat pe verticala, la partea de interior. Cheia nu se poate introduce decat pana la jumatate, iar astfel nu imi permite sa rotesc. La partea de exterior functioneaza corect, cheia poate fi introdusa si rotita. As putea sa il deblochez cumva, sau sa caut altul? Multumesc.

    ReplyDelete
  43. va recomand inlocuirea butucului

    ReplyDelete